ΕΠΙΠΕΔΟ C1 (ТРКИ-3) – «ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ»
Το πιστοποιητικό επιπέδου C1 (ТРКИ-3) απευθύνεται σε άτομα που λαμβάνουν πτυχίο φιλολογίας, καθώς και πτυχία προπτυχιακού επιπέδου, ειδικότητας, μεταπτυχιακού και υποψηφίου διδάκτορα στις ανθρωπιστικές επιστήμες στις ακόλουθες ειδικότητες: μεταφραστής, συντάκτης, δημοσιογράφος, διπλωμάτης, διευθυντής επαγγελματικής δραστηριότητας με ρωσόφωνο προσωπικό.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «A»
ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Οκτώβριος – Μάϊος
2 φορές την εβδομάδα. (εκτός από τις επίσημες αργίες)
Υπάρχουν πρωινά, απογευματινά και βραδινά τμήματα.
*Απαιτείται περισσότερος χρόνος για προσωπική μελέτη.
4 την εβδομάδα.
Συμπληρωματικές 4 ώρες εξάσκησης το μήνα στη βιβλιοθήκη με τη καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.
Επίπεδο C1 Πτυχίο ТРКИ-3. Третий сертификационный уровень
Εξετάσεις TORFL κάθε Ιούνιο.
*Οπωσδήποτε συνιστάται η συμμετοχή στις εξετάσεις για μεθοδολογικούς σκοπούς (την ομαλή ανάπτυξη των 4 γλωσσικών δεξιοτήτων).
*Το Russian Word έχει επίσημη συνεργασία με το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Αγ. Πετρούπολης (SPbU).
Έκφραση της πρόθεσης του ομιλητή
Κατά την επίλυση επικοινωνιακών προβλημάτων σε αυτό το επίπεδο, ο υποψήφιος θα πρέπει:
- Να επιδεικνύει αναπτυγμένη τακτική στη γλωσσική του συμπεριφορά σε καταστάσεις επίσημης ή ανεπίσημης, άμεσης ή έμμεσης επικοινωνίας.
- Να μπορεί να προσαρμόζει τη γλωσσική του συμπεριφορά βάσει των στόχων, των εργασιών, του χρόνου, της τοποθεσίας, του κοινωνικού στάτους και της επικοινωνιακής ικανότητας του συνομιλητή, τηρώντας ταυτόχρονα τους κανόνες στιλιστικής διατύπωσης.
- Να εκφράζει λεκτικά τις προθέσεις του για επαφή, ρύθμιση, πληροφόρηση και εκτίμηση, και όταν χρειάζεται, να χρησιμοποιεί μια συνδυασμένη προσέγγιση.
Στην οργάνωση της ομιλίας του, λαμβάνοντας υπόψη την επικοινωνιακή κατάσταση και τους κανόνες της γλωσσικής ευγένειας, ο υποψήφιος θα πρέπει:
- Να εισέρχεται ευχάριστα στην επικοινωνία,
- Να αναλαμβάνει την πρωτοβουλία για συνομιλίες,
- Να υποστηρίζει και να προσαρμόζει την συνομιλία ανάλογα με την ατμόσφαιρα,
- Να ολοκληρώνει τη συνομιλία με σεβασμό και ευγένεια,
- Να διακόπτει ευγενικά τον συνομιλητή όταν χρειάζεται,
- Να ανταποκρίνεται στις ιδέες και τις απόψεις του συνομιλητή με σεβασμό και κατανόηση,
- Να ενθαρρύνει και να υποστηρίζει τον συνομιλητή με φιλικότητα,
- Να δημιουργεί μια χαλαρή ατμόσφαιρα επικοινωνίας με ευγενικές εκφράσεις όπως τα κομπλιμέντα, η ευγένεια και η συμπάθεια,
- Να χρησιμοποιεί διάφορες τακτικές επικοινωνίας για να επιτύχει τους στόχους της επικοινωνίας.
Επίσης, θα πρέπει να προσανατολίζει τον συνομιλητή για δράση:
- Να διατυπώνει αιτήματα, προτάσεις, συμβουλές και άλλες εκφράσεις βούλησης με σαφήνεια.
- Να ανταποκρίνεται στις προτροπές με ευγενικό τρόπο.
- Να επιβεβαιώνει ή να απορρίπτει με σεβασμό.
- Να διατηρεί μια φυσική ροή στη συνομιλία προσαρμόζοντας το ύφος του στην κατάσταση και τον συνομιλητή.
Επιπλέον, να ζητά και να παρέχει πληροφορίες:
- Να επικοινωνεί τις ανάγκες και τις προθέσεις του με σαφήνεια,
- Να παρέχει και να αιτείται στοιχεία και πληροφορίες με σαφήνεια,
- Να διατηρεί μια ανοιχτή και ευγενική στάση για να διευκρινίζει, να ερμηνεύει και να προσαρμόζει τις πληροφορίες όπως απαιτείται.
Τέλος, θα πρέπει να είναι σε θέση να εκφράζουν προτίμηση, ευχαρίστηση/δυσαρέσκεια, έκπληξη, περιέργεια, αδιαφορία, θαυμασμός, απογοήτευση, εκνευρισμός, αδιαφορία, συμπάθεια/αντιπάθεια, χαρά/θλίψη, ενδιαφέρον, σύγχυση, φόβος, ανησυχία, ανησυχία, ελπίδα.
Περιστάσεις επικοινωνίας
Ο υποψήφιος θα πρέπει να είναι σε θέση να προσανατολίζεται και να υλοποιεί επικοινωνιακούς στόχους που είναι συμβατοί με τον κοινωνικό ρόλο που επιτελεί στις παρακάτω περιστάσεις επικοινωνίας:
- Στον κοινωνικό-προσωπικό τομέα — κατά την ικανοποίηση προσωπικών αναγκών που αφορούν το σπίτι, καθώς τη σφαίρα των δημοσίων συμφερόντων κατά την άτυπη επικοινωνία.
- Στον κοινωνικό-πολιτισμικό τομέα — κατά την ικανοποίηση αισθητικών και γνωστικών αναγκών κατά την αντίληψη και συζήτηση έργων λογοτεχνίας και τέχνης, κατά την ικανοποίηση κοινωνικών αναγκών (ηθικών, κοινωνικοπολιτικών κ.λπ.), κατά τη διεξαγωγή θρησκευτικών τελετών.
- Στον επίσημο επαγγελματικό τομέα — κατά την ικανοποίηση κοινωνικών αναγκών κατά την επικοινωνία με εκπροσώπους διοικητικών, κρατικών, κοινωνικών ιδρυμάτων και οργανισμών.
Θέματα επικοινωνίας
Ένας υποψήφιος θα πρέπει να είναι ικανός να συμμετέχει σε προφορική και γραπτή επικοινωνία στο πλαίσιο των θεματικών περιοχών που περιλαμβάνουν τρεις θεματικούς κύκλους στους οποίους συμμετέχει ο ομιλητής:
- Ο πρώτος θεματικός κύκλος εστιάζει στις διαπροσωπικές σχέσεις και στην ικανοποίηση προσωπικών ενδιαφερόντων – «Άνθρωπος και προσωπική ζωή: αγάπη, οικογένεια, φιλία», «Εργασία, επάγγελμα», «Εκπαίδευση, ανατροφή», «Ελεύθερος χρόνος: πολιτισμός, τέχνη, αθλητισμός, διάφορες μορφές αναψυχής».
- Ο δεύτερος θεματικός κύκλος έχει κοινωνικό-πολιτιστικό χαρακτήρα – «Άνθρωπος και Κοινωνία», «Άνθρωπος και Δίκαιο», «Άνθρωπος και Πολιτική», «Άνθρωπος και Οικονομία», «Άνθρωπος και Επιστήμη».
- Ο τρίτος θεματικός κύκλος ασχολείται με γενικά ανθρωπιστικά ζητήματα – «Άνθρωπος και Τέχνη», «Άνθρωπος και Φύση», «Γη – το Κοινό μας Σπίτι», «Πνευματική Ανάπτυξη της Ανθρωπότητας», «Άνθρωπος και Εξερεύνηση του Διαστήματος».