ΕΠΙΠΕΔΟ Β2 (ТРКИ-2) – «ΚΑΛΗ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ»
Η επιτυχής ολοκλήρωση της εξέτασης σε αυτό το επίπεδο επιβεβαιώνει το υψηλό επίπεδο επικοινωνιακής ικανότητας σε όλους τους τομείς επικοινωνίας. Κατακτώντας αυτό το επίπεδο, κάποιος μπορεί να ασκήσει επαγγελματική δραστηριότητα στα ρωσικά ως εξειδικευμένος στους τομείς της μηχανικής, των ανθρωπιστικών και των θετικών επιστημών.
Στο ρωσικό σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης, η πιστοποίηση στο επίπεδο TRKI-2 δίνει το δικαίωμα λήψης:
- πτυχίου bachelor σε ανθρωπιστικές, θετικές επιστήμες, ιατρικές-βιολογικές, μηχανολογικές και οικονομικές κατευθύνσεις από ρωσικό πανεπιστήμιο.
- πτυχίου master σε ανθρωπιστικές, θετικές επιστήμες, ιατρικές-βιολογικές, μηχανολογικές και οικονομικές κατευθύνσεις (εκτός από μεταφραστές, φιλολόγους, δημοσιογράφους, εκδότες, διευθυντές, διπλωμάτες που ασκούν τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες σε μια ρωσόφωνη ομάδα, για τους οποίους αυτή θα είναι μια ενδιάμεση εξέταση) για υποψηφίους που εισέρχονται σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα με πτυχίο bachelor από ξένο πανεπιστήμιο.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «A»
ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Οκτώβριος – Μάϊος
2 φορές την εβδομάδα. (εκτός από τις επίσημες αργίες)
Υπάρχουν πρωινά, απογευματινά και βραδινά τμήματα.
*Απαιτείται περισσότερος χρόνος για προσωπική μελέτη.
4 την εβδομάδα.
Συμπληρωματικές 4 ώρες εξάσκησης το μήνα στη βιβλιοθήκη με τη καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.
Επίπεδο В2 Πτυχίο ТРКИ-2. Второй сертификационный уровень
Εξετάσεις TORFL κάθε Ιούνιο.
*Οπωσδήποτε συνιστάται η συμμετοχή στις εξετάσεις για μεθοδολογικούς σκοπούς (την ομαλή ανάπτυξη των 4 γλωσσικών δεξιοτήτων).
*Το Russian Word έχει επίσημη συνεργασία με το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Αγ. Πετρούπολης (SPbU).
Έκφραση της πρόθεσης του ομιλητή
Στο πλαίσιο των επικοινωνιακών του καθηκόντων σε αυτό το επίπεδο, ένας υποψήφιος θα πρέπει να εκφράζει προφορικά όχι μόνο απλές αλλά και πολύπλοκες προθέσεις, καθώς και σύνθετες προθέσεις που προσομοιάζουν την ίδια την επικοινωνιακή διαδικασία, ρυθμίζουν τη συμπεριφορά και την αλληλεπίδραση των συνομιλητών και εκφράζουν τις αξιολογικές τους θέσεις:
- Προθέσεις εγκαθίδρυσης επαφής
- να εκκινούν την επικοινωνία,
- να ξεκινούν μια συνομιλία,
- να διατηρούν μια συνομιλία,
- να αλλάζουν το θέμα (κατεύθυνση) της συνομιλίας,
- να τερματίζουν κατάλληλα τη συνομιλία σύμφωνα με την επικοινωνιακή κατάσταση.
- να χαιρετούν,
- να τραβούν την προσοχή,
- να παρουσιάζονται,
- να παρουσιάζουν κάποιον,
- να αποχαιρετούν σύμφωνα με τους κοινωνικούς ρόλους των συνομιλητών.
- να ευχαριστούν,
- να ζητούν συγγνώμη,
- να συγχαίρουν,
- να εκφράζουν συλλυπητήρια,
- να εύχονται επιτυχία,
- να προσκαλούν σύμφωνα με τους κανόνες της λεκτικής ευγένειας.
- Ρυθμιστικές προθέσεις ρύθμισης της συνομιλίας
- να προτρέπουν τον συνομιλητή να πραγματοποιήσει μια ενέργεια: να εκφράζουν αίτημα, συμβουλή, προσφορά, ευχή, διαταγή, οδηγία.
- να αντιδρούν στην προτροπή: να εκφράζουν συμφωνία/διαφωνία, να επιτρέπουν, να απαγορεύουν, να αντιτίθενται, να αμφιβάλλουν. Να υπόσχονται, να διαβεβαιώνουν, να δίνουν εγγύηση, να καθησυχάζουν.
- Προθέσεις έκφρασης ενημέρωσης
- να ρωτούν για γεγονότα, συνθήκες, σκοπούς, αιτίες και επιπτώσεις, για πιθανότητα, αναγκαιότητα, καθώς και για συμπληρωματικά, διευκρινίσεις, ερωτήσεις, εξηγήσεις και άλλα.
- Προθέσεις για αξιολόγηση
- να εκφράζουν μια νοητική στάση: να εκφράζουν επιθυμία, ανάγκη, πρόθεση, προτίμηση, γνώμη, υπόθεση, ενημέρωση.
- να εκφράζουν ηθική αξιολόγηση: να εγκρίνουν, να επαινούν, να κατηγορούν, να καταδικάζουν, να κριτικάρουν.
- να εκφράζουν κοινωνική αξιολόγηση: να δικαιολογούν, να υπερασπίζονται, να κατηγορούν.
- να εκφράζουν λογική αξιολόγηση: να συγκρίνουν με ένα πρότυπο, κανόνα, να αξιολογούν την πιθανότητα και τον βαθμό ενός εφικτού αποτελέσματος, την αποτελεσματικότητα, την αλήθεια, κ.λπ.
- να εκφράζουν συναισθηματική αξιολόγηση: να εκφράζουν προτίμηση, ευχαρίστηση/δυσαρέσκεια, έκπληξη, περιέργεια, αδιαφορία, θαυμασμό, απογοήτευση, εκνευρισμό, αδιαφορία, χαρά/λύπη, ενδιαφέρον, φόβο, άγχος, ανησυχία, ελπίδα.
Περιστάσεις επικοινωνίας
Ένας υποψήφιος θα πρέπει να είναι ικανός να πλοηγηθεί και να υλοποιήσει τις επικοινωνιακές του προθέσεις σύμφωνα με την κοινωνική του θέση σε σημαντικές κοινωνικά και ψυχολογικά περιστάσεις επικοινωνίας:
- Στον κοινωνικό-προσωπικό τομέα – κατά την ικανοποίηση προσωπικών αναγκών – σε τράπεζες, κλινικές, ασφαλιστικές εταιρείες, εστιατόρια, μέσα μεταφοράς κ.λπ.
- Στον κοινωνικό-πολιτισμικό τομέα – κατά την ικανοποίηση αισθητικών και γνωστικών αναγκών – σε θέατρα, σινεμά, κλαμπ, εκθέσεις, μουσεία και βιβλιοθήκες.
- Στον επίσημο επαγγελματικό τομέα – κατά την επίλυση κοινωνικών ζητημάτων – σε διοικήσεις, φορολογικές υπηρεσίες, τροχαία, τράπεζες κλπ.
Θέματα επικοινωνίας
Ένας υποψήφιος θα πρέπει να είναι ικανός να συμμετέχει σε προφορική και γραπτή επικοινωνία στο πλαίσιο των θεματικών περιοχών που περιλαμβάνουν τρεις θεματικούς κύκλους στους οποίους συμμετέχει ο ομιλητής:
- Ο πρώτος θεματικός κύκλος εστιάζει στο άτομο – «Άνθρωπος και προσωπική ζωή: αγάπη, οικογένεια, φιλία», «Εργασία, επάγγελμα», «Εκπαίδευση, ανατροφή», «Ελεύθερος χρόνος: πολιτισμός, τέχνη, αθλητισμός, διάφορες μορφές αναψυχής».
- Ο δεύτερος θεματικός κύκλος έχει κοινωνικό-πολιτιστικό χαρακτήρα – «Άνθρωπος και Κοινωνία», «Άνθρωπος και Δίκαιο», «Άνθρωπος και Πολιτική», «Άνθρωπος και Οικονομία», «Άνθρωπος και Επιστήμη».
- Ο τρίτος θεματικός κύκλος ασχολείται με γενικά ανθρωπιστικά ζητήματα – «Άνθρωπος και Τέχνη», «Άνθρωπος και Φύση», «Γη – το Κοινό μας Σπίτι», «Πνευματική Ανάπτυξη της Ανθρωπότητας», «Άνθρωπος και Εξερεύνηση του Διαστήματος».
Για να λάβετε πιο αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο του επιπέδου TRKI-2, επικοινωνήστε με το εξειδικευμένο μας προσωπικό στον αριθμό τηλεφώνου 2310-220822.