Ξεπερνώντας τα όρια της μάθησης: Συμμετοχή του RW στην 44η Ετήσια Συνάντηση του Τομέα Γλωσσολογίας ΑΠΘ
Την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024, το Russian Word συμμετείχε στην Προσυνεδριακή Μεταπτυχιακή Ημερίδα της 44ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας ΑΠΘ. Θέμα της προφορικής εισήγησης ήταν η «Ανάλυση λαθών στις παραγωγές γραπτού λόγου στη Ρωσική ελληνόφωνων αρχάριου επιπέδου Α1-Α2 και δημιουργία γλωσσοδιδακτικού υλικού και παιδαγωγικής γραμματικής». Παρουσιάστηκαν λάθη των ελληνόφωνων σπουδαστών της Ρωσικής, ειδικά σχετικά με την απόδοση γένους στα ουσιαστικά, και προτάθηκε προσαρμοσμένο διδακτικό υλικό γραμμένο στην Ελληνική για την καλύτερη αφομοίωση της γραμματικής κατηγορίας του γένους στη Ρωσική.
Αυτό το υλικό εστιάζει σε φαινόμενα παρεμβολής της μητρικής και δεύτερης γλώσσας και μπορεί να αξιοποιηθεί για την αποτελεσματικότερη διδασκαλία του γένους μέσω δομημένου γλωσσικού εισαγόμενου. Αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου έργου για τη δημιουργία εξειδικευμένης παιδαγωγικής γραμματικής για τα επίπεδα Α1-Α2, που βασίζεται στις ομοιότητες και διαφορές της ελληνικής και ρωσικής γλώσσας, δίνοντας έμφαση στην πρόληψη και αντιμετώπιση λαθών παρεμβολής.
Από τον Ιανουάριο του 2024, είμαστε επίσημοι συνεργάτες με το εργαστήριο γλωσσολογίας «LingLab» του Τομέα Γλωσσολογίας, Τμήματος Φιλολογίας ΑΠΘ. Αυτή η συνεργασία ανοίγει νέους ορίζοντες στην έρευνα και την ανάπτυξη καινοτόμων γλωσσοδιδακτικών εργαλείων. Προσδοκούμε νέες συνεργασίες στο μέλλον, οι οποίες θα ενισχύσουν τις κοινές μας προσπάθειες για την προώθηση της γλωσσικής εκπαίδευσης και την αντιμετώπιση των γλωσσολογικών προκλήσεων.
Σύνδεσμος συνεδρίου: https://www.lit.auth.gr/amgl44/index_gr.html
Pushing the Boundaries of Learning: RW’s Participation in the 44th Annual Meeting of the Department of Linguistics, AUTh
On Thursday, 30 May 2024, Russian Word participated in the Pre-conference Postgraduate Seminar of the 44th Annual Meeting of the Department of Linguistics, School of Philology, Aristotle University of Thessaloniki. The topic of the oral presentation was the “Analysis of errors in written discourse productions in Russian by Greek-speaking beginner level A1-A2 learners and the creation of language teaching material and pedagogical grammar.” Errors made by Greek-speaking students of Russian, particularly regarding gender assignment in nouns, were presented, and adapted teaching material written in Greek was proposed for better assimilation of the grammatical category of gender in Russian.
This material focuses on phenomena of interference from both the native and second languages and can be utilized for more effective teaching of gender through structured language input. It is part of a broader project for creating specialized pedagogical grammar for levels A1-A2, based on the similarities and differences between Greek and Russian languages, with an emphasis on preventing and addressing interference errors.
Since January 2024, we have been official partners with the Linguistics Lab “LingLab” of the Department of Linguistics, School of Philology, AUTh. This collaboration opens up new horizons in research and the development of innovative language teaching tools. We anticipate new collaborations in the future that will strengthen our joint efforts to promote language education and address linguistic challenges.
Conference link: https://www.lit.auth.gr/amgl44/index_gr.html